пятница, 19 декабря 2014 г.

З досвіду роботи учителя англійської мови Семенової Т.Ю.

« ХТО ДОРОЖИТЬ ЖИТТЯМ ДУМКИ,
ТОЙ  ЗНАЄ ДУЖЕ ДОБРЕ, ЩО СПРАВЖНЬОЮ
ОСВІТОЮ Є ТІЛЬКИ САМООСВІТА…»
Д.Писарєв.

 Учитель – це поштовх, що надихає учнів на творчий процес, і головне завдання його -  не обмежувати творчий запал і креативний потенціал дітей. В роботі над проектом роль вчителя визначальна тільки на першому етапі. Дозвольте дітям самостійно визначитися  з формами і напрямками роботи над проектом. Спостерігайте, контролюйте, допомагайте, заохочуйте учнів, а наприкінці – отримуйте велике задоволення від справжніх шедеврів ваших дітей!
 Головною метою навчання іноземної мови - є розвиток у школярів здатності використовувати англійську мову як інструмент спілкування між людьми, тобто розвиток навичок спілкування.
Педагоги, які займаються проблемами проектних технологій навчання, відзначають, що в процесі роботи над проектом відбувається залучення учнів у реальну діяльність предметної галузі, з якої виникло завдання – розвиваються навички самостійної роботи в процесі виконання проекту; стимулюються ініціатива та творчість.
Проблема активної реалізації в навчально-виховному процесі методів, прийомів навчання, завдань і вправ, що допомагають розвинути творчі здібності учнів, стає актуальною для викладачів гуманітарного циклу.
З метою підвищення якості уроку, я впроваджую інноваційні технології. Ця робота ведеться планомірно та систематично, здійснюється на теоретичному та практичному рівнях. Кожен рівень має цілісну структуру, яка на кожному етапі реалізації спрямована на отримання ефективного результату.
Проектна технологія поширена в американських та японських школах .У перекладі з латинської означає „ самостійний пошук шляху ”. Проектна робота – найвдаліший розвиток учнів, найбагатша форма залучення дітлахів до дослідної, пошукової роботи, чудова можливість спонукати дітей до експерименту, знаходження нових шляхів, розв”язання проблем та справжній відпочинок від рутини на уроках.

Мета проектної роботи полягає в можливості кожної дитини проявити себе якнайкраще : продемонструвати свої творчі здібності, використовуючи набуті знання і навички з лексики, граматики, тощо; поділитися  життєвим досвідом ,розкрити нові таланти, навчитися слухати думки інших.
Якісна та продуктивна реалізація проекту значною мірою залежить від попередньої підготовки та наявності в дітей відповідних знань та вмінь.
На першому етапі я надаю методичну допомогу  та здійснюю контроль.
На другому діти збирають інформацію, котра розкриває проблему, доводить її актуальність. Джерелами інформації можуть бути : газети, бібліотека, вчителі школи, електронні засоби спілкування.
На наступному етапі учні аналізують матеріал, створюють роботу, потім презентують проект. Головне ,щоб на презентації була створена творча атмосфера.
Заключний етап - підведення підсумків. На ньому я даю змогу учням  подумати над тим, що їм вдалося краще, яких помилок можна було уникнути. Таким чином, здобувається важливий навчальний і життєвий досвід.
Проблема, над якою працюю: « Використання проектних технологій на уроках англійської мови».Я постійно відшуковую методи, що формують творчу самостійну діяльність школярів під час вивчення англійської мови. Тому намагаюсь розробити системний підхід щодо організації та проведення уроку, який дав би змогу активізувати самостійну пізнавальну діяльність, сформувати у учнів уміння і навички творчості.
Я вважаю, що для досягнення поставленої мети найефективнішими є такі типи уроків:
1.     комбінований урок;
2.     проектне заняття; 
Кожен тип уроку має свої особливості. Комбінований урок дає мені змогу впроваджувати різні види діяльності:
·                                 навчальну;
·                                 ігрову;
·                                 пізнавальну;
·                                 самостійну;
Особливості предмета дозволяють мені використовувати такі підвиди діяльності як:
·                                 читання;
·                                 аудіювання;
·                                 письмо;
·                                 говоріння
Види діяльності на таких уроках постійно змінюються. Це дозволяє мені розв'язувати різні проблеми, а також для кожної дитини знаходити або створювати таку атмосферу, коли вона самостійно можє отримати необхідні результати.
Проектні заняття спрямовані, в першу чергу, на виховання культури співпраці, мови, духовності. Така діяльність вимагає від учнів творчого мислення та самостійності. Набуття таких знань допомагає розвивати уміння учнів керувати своєю діяльністю, а саме:
·                                 самостійно визначати цілі;
·                                 обирати партнерів;
·                                 планувати свої дії;
·                                 практично реалізовувати план;
·                                 представляти результати своєї діяльності;
·                                 обговорювати, висловлювати власну думку та оцінювати свої результати.
Сучасний вчитель-професіонал повинен іти в ногу з наукою, її знахідками, відкриттями.
Учням 7 класу під час вивчення теми “ SPORT” я запропонувала зробити проектну роботу .Створити проект „ OLYMPIC GAMES IN FUTURE” ( Олімпійські ігри в майбутньому ), яка на перший погляд легко, але він вимагає від дітей певних знань про Олімпійські ігри. Перше, що повинні були зробити учні це – добрати назву та девіз команди , яка буде брати участь у Олімпійських іграх 2050 році. Це потребувало продумати правила гри вигаданого учнями нового виду спорту, та, використовуючи малюнки ілюструвати правила гри. Постає наступна проблема - дизайнування роботи. Хтось намалював, хтось написав, інший знайшов малюнки в Інтернеті. Все це учні створили за допомогою комп”ютера.
Виконуючи цю роботу, діти закріпили знання з теми, у них виховується художній та естетичний смак.
Виконання проектних робіт – передбачеє , безперечно, використання і між предметних звязків. Планую створити наступний проект із учнями 9 класу: «Життя та творчість Т.Шевченко», де пропоную пригадати життєвий та творчий шлях поета та зробити власний переклад вірша „ Заповіт „.

Згодом у багатьох  учнів відчувається кращу ставлення до уроку, поліпшуються оцінки  й відчувається чималий прогрес у вивченні предмета. Низьких балів не буває, і навіть у слабких дітей, є чудова можливість розкрити та реалізувати себе, повірити і стати активним, докласти значних зусиль для оформлення проектної роботи та демонструвати творчий підхід до її створення.
Працюючи над проектом, учень відчуває, що вся система роботи орієнтована на нього і його особистість, тому його діяльність будується на особистому досвіді, інтересах і схильностях. Діти отримують можливість обговорювати цікаві теми та проблеми, вчаться висловлювати власну думку, аналізувати, обґрунтовувати та узагальнювати. Важливим також є той факт, що діти працюють у різних режимах: самостійно, в парах, у групах. Групи дуже часто змінюють свій склад, залежно від інтересів дітей. При використанні традиційної форми проведення занять менш підготовлені учні пасивні. У роботі над проектом кожен учень робить свій внесок у його реалізацію залежно від знань і особистих інтересів. Кожен рівною мірою несе відповідальність за виконання проекту і повинен представляти результати своєї роботи. Здійснюється взаємодія учнів між собою та з учителем, роль якого змінюється від контролера до рівноправного партнера та консультанта. За методом проектів я опрацювала таку тему : «Музика в моєму житті», де учням запропонувала створити свою музичні групу за тими ж вимогами, що й в темах «Спорт», « Шкільна газета з англійської мови».
Я вважаю, що проектна робота — це ідеальна можливість для учнів творчо використати свої знання англійської мови індивідуально, що дає їм реальне відчуття власних досягнень. Проектна методика в процесі навчання дозволяє застосовувати мовні навички й уміння на практиці.
Учні 11 класу виконали і захистили проект « Моє рідне селище – Приютівка», який розмістили на сайті в Інтернеті. Виконати це завдання їм допомагала волонтер Корпусу Миру Кім Макрей.У роботі над цим проектом на початкових етапах діти засвоїли лексико-граматичний матеріал, писали доповіді, твори.Основною характеристикою цього етапу є розширення світогляду та активізація пошукової діяльності. Кожна група отримала завдання. Це вимагало творчого підходу від учнів, які витрачали свій час, збираючи потрібну інформацію по бібліотеках,журналах,газетах, друкуючи фото, які розмістили на сайті  www.pcukraine.org ( resources - tourism siteKirovohradPryyutivka ). Така діяльність допомагає розвивати навички написання творів англійської мовою , поліпшити і закріпити мовні категорії , граматичні часи, лексичний запас, побудову речень. Саме на цьому етапі відбувалась моя індивідуальна робота з учнями, де обговорювались переваги і недоліки, надавалися поради, обговорювались пропозиції щодо змін,доповнень або вилучення матеріалу.Я переконалась, що такі етапи роботи дуже важливі для усвідомлення дитиною того, як багато знає і, як багато може розповісти друзям англійською мовою. А головне, на мою думку, найважливішою умовою ефективної роботи над проектом - підтримка доброзичливої атмосфери, що сприяє спілкуванню і дозволяє дітям відчути успіх.
 Робота над проблемною темою потребувала необхідність вивчення національного й міжнародного передового досвіду, створення матеріально-технічної бази (комп'ютерні класи, підключення до мережі Інтернет,тощо), загального оновлення змісту освіти.
 Унікальність проектів в тому,що проекти — це заходи, які певною мірою, неповторні. Разом із тим ступінь унікальності може дуже відрізняти один проект від іншого. Я не помилились, вибираючи для себе метод проектів. Він цікавий тим, що, з одного боку, дозволяє створити умови для розвитку інтелектуальних здібностей обдарованих дітей, а з іншого - проект дає можливість брати участь у цікавій і результативній роботі всім дітям. Крім того, типологія проектів дозволяє дітям вибрати собі найбільш комфортний характер діяльності. Є діти, яких ми називаємо «я сам». Їм цікаво все робити самим від початку й до кінця, тому для них найкращим варіантом стають індивідуальні проекти. Інші віддають перевагу роботі в групах.
Дуже хотілося розповісти про проект, над яким спільно з волонтером Корпусу Миру Кім Макрей працювали більше року – це створення Ресурсного Центру для вчителів англійської мови. Його мета – забезпечити вчителів англійської мови навчальними матеріалами, збагатити досвід вчителя сучасними методиками викладання англійської мови. Ця ідея втілювалась на семінарах . Була створена творча група , яка планувала роботу, проводила анкетування щодо вивчення їх запитів.  Проект- це не просто аналіз і збір інформації. Це створення партнерських відносин між членами громади, планування спільних дій, з метою задоволення потреб учителів та учнів району.
 В нашому закладі створений сучасний кабінет англійської мови, який є бібліотекою та навчально-методичним центром. Тепер в мене зявилося нове хобі – це придбання нової літератури для нашого Ресурсного Центру, щоб наші вчителі мали змогу використовувати на своїх уроках більше навчально-методичного матеріалу.
Накопичений за роки досвід дозволяє зробити висновок, що використання проектних технологій на уроках англійської мови дозволяє вирішити проблему навчання різнорівневих учнів у одному класі : кожна дитина виконує те,що їй під силу, при цьому, беручи участь у єдиному процесі, а також допомагає розвивати культурні зв’язки і навички спілкування.




                                                    
              




                                                                                         




Комментариев нет:

Отправить комментарий